Внимание! Телешкият джолан не е много режимен, Дюкан препоръчва телешки или говежди шол и стек. Но аз съм си правила телешко варено с джолан и съм си го хапвала от време на време за разнообразие (но след шестия ми месец на режима). Не съм усетила да ми действа зле. Все пак бих посъветвала да не се използва в 1 фаза въобще, а във втора евентуално много рядко. (крикри)

Рецепта Аня 🙂

  • телешко
  • целина
  • моркови
  • черен пипер
  • сол

Телешкото се сварява в подсолена вода, като омекне се нарязва на кубчета, добавят се целина и моркови, нарязани на кубчета, подправя се с черен пипер.

Рецепта Кри

Телешко варено по дюкански

  • телешки джолан
  • моркови
  • целина
  • пащърнак
  • корени магданоз
  • зелен фасул
  • сол
  • черен пипер

Купува се телешки джолан и се слага да се вари. Като заври, се обира пяната. Вари се, докато месото стане почти готово. Вади се джолана и се изчиства от ципи, мазнинки и жили. Месото, на малки късчета, се връща в бульона. Добавят се нарязани на дребно моркови, целина и пащърнак. На 1 джолан аз сложих 3 моркова, 1/2 глава целина и 1 среден пащърнак. Може и корени магданоз. Вари се, докато се сварят зеленчуците. Добавя се 1 пакет замразен зелен фасул. Ако се готви с пресен, трябва да се сложи с другите зеленчуци. Аз предпочитам замразения, защото е по-крехък и повече ми харесва този сорт. Като се свари – сол, черен пипер, може и магданоз.

