Внимание! Телешкият джолан не е много режимен, Дюкан препоръчва телешки или говежди шол и стек. Но аз съм си правила телешко варено с джолан и съм си го хапвала от време на време за разнообразие (но след шестия ми месец на режима). Не съм усетила да ми действа зле. Все пак бих посъветвала да не се използва в 1 фаза въобще, а във втора евентуално много рядко. (крикри)

Рецепта – френски сайт, превод: Сън

  • 4 парчета телешки джолан
  • 6 малки глави лук
  • 4 хубави здрави домата
  • 100 мл. бяло вино
  • 1 к. л. доматена салца
  • мащерка
  • 1 кубче обезмаслен говежди бульон
  • сол
  • черен пипер

Задушете месото в тенджера.
В това време накълцайте лука, обелете доматите и ги нарежете на малки кубчета.
Извадете месото. На негово място сложете лука и виното. (По принцип алкохолът не е режимен, но в малки количества е допустим при готвене, стига да се готви без капак, за да се изпари.)
Добавете след това доматите и кубчето обезмаслен говежди бульон.
Върнете обратно месото в тенджерата. Посолете и поръсете с черен пипер.
По средата на готвенето добавете доматената салца, размита с малко вода.
Варете 1 ½ часа на тих огън.
Ако е необходимо, добавете още вода по време на готвенето.