Рецепта Mma Ramotswe

Открих, че черният телешки дроб има добро съдържание на протеини – 20%. Та по този повод вчера се рових за рецепти за пастет. Ето какво сътворих след леки видоизменения на оригинала, за да ни пасне на режима

  • 500 гр. черен телешки дроб
  • 200 гр. телешка кайма – смелена пред Вас в магазина или домапно смелена
  • 1 глава лук
  • 50 гр. филета аншоа – всички рецепти са с тази съставка, не знам защо, аз също сложих
  • 3 яйца
  • 250 мл. прясно мляко
  • 1оо мл царевично нишесте
  • 2 ч. л. сол – аз сложих само 1 ч. л. и пак беше добре на вкус
  • 1/2 ч. л. черен пипер


Според оригиналната рецепта дробът се използва суров. Аз леко промених, като го нарязах на няколко едри парчета и го кипнах за няколко минути, за да изтече кръвта, а бульона използвах вместо прясно мляко, заедно с няколко лъжички сухо нискомаслено мляко, като предварително го изстудих, за да мога да обера евентуалната мазнина, но такава нямаше.

1. Дробът се смила и се смесва заедно със смлените филета аншоа и лука.
2. Добавя се млякото по малко, докато сместта стане еднородна.
3. Добавете подправките – аз добавих и няколко кисели краставички на ситно
4. Сместта се размесва добре с яйцата, разбити с нишестето и се изсипва във форма поне 2 л., пече се около 90 мин. на 175 градуса в долната част на фурната, покрита с фолио.

Пастетът може да се замрази на порции преди печенето, ако ни се стори, че е голямо количесто и да се размразява преди печене. Печен пастет пише, че не ставал хубав да се замразява. Може да стои суров във фризер максимум 2 месеца.

Ако се сервира със салата, става и за ПЗ.

няколко уточнения след възникнали запитвания
1. тази рецепта дава 10 порции
затова ако само 1 човек ще яде, по-добре би било суровата смес да се замрази в алуминиеви форми и да се пече на части или да се направи по-малко количество
2. 100 мл. нишесте – това са 10 с. л., т. е. х 1 с. л. на порция
3. за аншоата – аз сложих и не ми хареса как е, попаднах на място с повечко, явно не бях смесила равномерно продуктите – та ако не сте големи фенове на този вкус, подминете тази съставка

