Рецeпта: Не съм

  • около 300 гр. карфиол
  • 200 мл. прясно мляко 0,1 %
  • 2 яйца
  • 1 ч. л. царевично нишесте (мисля, че може и без него)
  • 1/2 ч. л. индийско орехче
  • 1/2 ч. л. черен пипер
  • сол на вкус
  • за трета фаза – 50 гр. обезмаслено сирене (за 2 фаза – извара)
  • за трета фаза – пармезан, наръсен накрая

Карфиолът се сварява на розички почти до готовност с малко сол (като извадите 1 розичка и я опитате – леко да хруска, да не е съвсем сварена). Изважда се и се залива със студена вода, за да спре варенето, изцежда се и се изсипва в подходяща тавичка. Докато се вари карфиолът, в дълбок съд разбивате яйцата, млякото, нишестето, изварата и подправките (аз ги слагам в този ред). Заливате карфиола. Печете на 180 гр. до зачервяване. Аз правя огромни порции за цялото семейство и при мен се пече 40-50 мин.
Предполагам може да стане и с кисело мляко.

Рецепта Emi: Модификация с броколи
без нишесте, с добавка няколко кубчета замразен спанак, броколите на по-малки розички, магданоз, копър и (по случайност останала) половин тиквичка наситно
Разбърква се с малко извара, аз слагам доста черен пипер, прясно мляко и 3 яйца.

